Recenze- Diabolic Lovers

30. srpna 2015 v 20:06 | Kate Černobílá |  Recenze anime
Omlouvám se za neaktivitu jak na blogu samotném, tak co se komentování a e-mailů týče, v tomto období mi není zrovna moc do zpěvu, ale přísahám, že se alespoň pokusím být probuzená školou (přeci jen...léčba náhlým traumatem většinou zabírá...) a polepšit se! Jako omluvu předhazuji pár recenzí, tohle je první z nich.

Diabolic Lovers (anime, 12 dílů)

anotace (seriózní): Yui je hodná, krásná a pozitivně myslící sedmnáctiletá dívka. Jednou ji její otec bez vysvětlení požádá, aby změnila školu- a pošle ji bydlet do úplně cizího sídla. Jakmile tam ale Yui dorazí, najde ve vstupní hale bezvládně ležet mladíka, který nedýchá a srdce mu netluče, ale než stačí vyděšená hlavní hrdinka zavolat záchránku, "mrtvola" se probudí, chudinku Yui popadne a pokusí se jí vysát krev. Ano, Yui skončila v sídle ne zrovna přátelské upíří rodinky. Proč skončila v zajetí šesti upírských bratrů? A má Yui vůbec nějakou šanci na přežití, co myslíte?

soupis mých dojmů a hodnocení (pozor, vcházíte do zóny spoilerů)

anotace (upřímná): Když jste slepička poddruhu "sluníčko", uvíznout v jednom domě se šesti sadistickými upíry je pravděpodobně vaše nejhorší noční můra- a Yui si tuhle můru splnila. Tenhle strhující příběh vám nabídne spoustu otázek- Proč a kdo tam Yui poslal? Co je zač její otec? -na které se divák nedozví odpověď ani ve snu. Takže se pohodlně usaďte a podívejte se na tuhle 12-ti dílnou prezentaci toho, na kolik způsobů se dá vysávat krev jedné husičce.

postavy: Tohle je prý od stejného autora jako Amnesia. Musím tedy uznat, že je to zatraceně poznat. Bezejmenná hlavní (H)hrdinka dostala nové jméno a nový účes, jinak je to jedna a ta samá nudná slepice. To děvče sice občas klade odpor, ale zatraceně slabě- ano, to by se ještě dalo pochopit, ale spíše...vžďyť ta chudinka dostala někde kolem osmého dílu dokonce šanci k útěku...a nic! Nic! Nic! V té samé scéně dostane i stříbrný nůž na zabití upírů...upírů, kteří ji celou dobu šikanují a mučí...a ona se zeptá, k čemu jí ten nůž bude. (aby sis mohla oloupat pomeranč k snídani, chytračko) A ještě jeden příklad k vystihnutí jejího charakteru- kdykoli, kdy zkříží cestu některému z hlavních hrdinů, je vysávána jako plazmový džus, ale ona i přesto za nimi pořád chodí...a navíc to vypadá, že jim to vůbec nevyčítá a záleží jí na nich (ano, Stockholmský syndrom není v příbězích špatná věc, ale co je moc, to je moc). Pokud tohle není slepice, pak už nevím.

Pak tady máme šest bišíků. Ups, tohle vypadá, jako bych se chystala hodnotit nějaký reverzní harém, ale jsem předsvědčená, že tohle ten případ není (vysvětlím níže)... No, vlastně, jejich charaktery nejsou zase tak špatné. Každý má svou povahu a své trauma, ale má to svůj háček. Když říkám "své trauma", nezaručuji vám, že se o tom dozvíte něco více, protože u většiny z nich to anime prostě nějak nerozvádí- jen naznačí, co se asi přibližně stalo, ale pak hádej, diváku (respektive spíše- kup si vizuální novelu, diváku). U většiny nám anime neposkytne ani zdaleka dost uspokojující vysvětlení, proč je povaha každého z nich zkroucená tak, jak je. Chápu, že v VN je to asi jinak, jenže já tu teď hodnotím anime adaptaci.

Hlavního záporáka sice máme, ale je tam jen tak, aby se neřeklo, že to nemá žádný příběh. Naprosto neoblíbitelná postava.

příběh: Aby nedošlo k nedorozumění- tohle anime se vážně docela přesvědčivě tváří jako reverzní harém. Podle anotace, podle úvodního obrázku, podle počtu hlavních hrdinů- dokonce je to i všude k reverzním harémům zařazováno. Ale podle mě je to označení chybné. Není náhodou "reverzní harém" žánr, který se vyznačuje tím, že jsou všichni hlavní hrdinové více méně platonicky zamilovaní do hlavní hrdinky? Proto DL reverzní harém není- bišíky totiž na Yui zajímá jen její krev, jinak je jim úplně ukradená (všem- dobře, na samém konci možná Ayatovi už tak úplně ne, ale to je diskutabilní).

Jinak ani tady zápletku moc nehledejte. Dobře, v posledních několika dílech nějaký pokus byl, ale... Většina dílů je jen o tom, jak si upíři předávají hlavní slepičku jako horký brambor a kam se ta chudinka jen vrtne, tam se jí někdo přisaje ke krku. Někdo by řekl, že tím pádem to asi neměl být romantický příběh, ale horror. To si nemyslím. Na horror je to málo psychologické a málo děsivé. (vlastně, ono to vůbec není děsivé- o hlavní hrdinku diváka ani nenapadne se bát, protože oblíbit si ji je vcelku nemožné protože kdyby ji už konečně vysáli pořádně, už by nebyly další díly) Pak mě napadlo, že to možná tvůrci zamýšleli jako něco neidentifikovatelného s horrorovým podtónem a podbarvením ani ne tak romantikou, jako spíše erotikou. Tedy, ne že by tam nějaké lechtivé scény byly, ale některé scény vyzařují jakousi atmosféru, že by hlavní hrdinka měla raději utíkat, pokud nechce skončit znásilněná.

Pak jsou tady nelogičnosti. Například, razance...ehm...občerstvování se, kterou předvádí místní upírsto, zanechává diváka na pochybách, jestli má hlavní hrdinka v tělě ještě i něco jiného, nebo jen kosti a krev. Totiž, vzhledem k tomu, že se z ní za jeden díl napijí vždy nejméně tři a to ještě opakovaně, a ona neumře, neomdlí a ani nevypadá, že by z toho měla nějaké jiné zdravotní problémy...kolik litrů krve v těle zatraceně má? A navíc musí mít bleskové a bezchybné regenerační reflexy, protože se jí jizvička po každém kousnutí do další scény zahojí. Nebo, v prvním díle je zmíněno, že Ayatovi netluče srdce- zatímco ve finální "bitvě" na konci seriálu Ayato krvácí...jak tedy může mít krev, když ta krev neproudí? Pokud není nijak okysličovaná, neměla by shnít? Ale na druhou stranu, pořád to má méně nelogičností než jiné, známější upířiny- třeba všemi opěvované Stmívání.

Konec je nevyřešený a otevřený- což je docela jasné, když se chystá druhá série (nebo alespoň OVA, teď netuším), takže v tomto případě mi to ani tak nevadí (respektive, ne že bych měla zájem se na tu druhou sérii podívat).

hudba: Opening se na poměry anime písniček dá celkem poslouchat a dokonale se hodí k příběhu. Jinak, na podkresovou hudbu si nemůžu stěžovat.

kresba: Jediné, co se mi na tomhle anime bez větších výhrad opravdu, opravdu líbilo. Kresba se mnohem lepší než v Amnesii a všechny postavy i prostředí vypadají úžasně. Jen Subarovy průhledné vlasy (vlasy by mu teoreticky měly zakrývat jedno oko, ale přesto jde to oko vidět) jsou...zkrátka divné.

celkem: Víte, já se vám musím k něčemu přiznat- já nemám ráda upírskou tématiku a přesto jsem se podívala na anime o upírech, takže to samozřejmě nedokážu zhodnotit spravedlivě. Ale pravdou je, že se mi Diabolic Lovers vůbec nelíbilo. Hlavní hrdinka mě nutila se alespoň třikrát během každého dílu praštit do čela. Ostatní postavy mě také moc nezaujaly. Příběh také nic moc. Obzvláště mi tam chyběla romantika, která by to mohla alespoň trochu okořenit. Jednoduše, DL je podle mě anime jen čistě na koukání- kresbu to má opravdu hezkou, estetické cítění diváka (spíše divačky) to potěší, ale nic mu to nedá. Nedoporučuji.

čísla: 4/10 (dva body za alespoň trošku nastíněné charaktery bišíků, bod za kresbu a bod za opening. Původně jsem chtěla dodat: "Pořád lepší než Stmívání", ale nemůžu, protože větře nevěřte, tohle je podstatně horší než Stmívání, alespoň podle mého názoru. Á, mám to! "Pořád lepší než School Days!")

kde sehnat?- Opět se bude muset stahovat... překlad je uspokojivý, neboť ani takový puntičkář a nacista přes gramatiku jako já nad tím nevzlykal.

Obrázky! (spíše gify...vím, že to může způsobit nějaké technické potíže, jenže já si nemůžu pomoct- ty gify mají oproti obrázkům o tolik větší efekt...)

2 lidé ohodnotili tento článek.