Recenze- Gekkan Shoujo Nozaki-kun

17. srpna 2015 v 22:06 | Kate Černobílá |  Recenze anime
Mám strašně málo článků, takže jsem ze skladu opět vyhrabala nějakou recenzi a předhazuji vám ji. Tahle recenze je na mě netypická- nějak jsem nevěděla, co dát do odstavce o postavách, takže nejen, že jsem ty dva odstavce prohodila, ale dokonce, snad poprvé, mám odstavec o příběhu delší než ten postavový. Nuže, doufám, že se vám recenze bude líbit!

Gekkan Shoujo Nozaki-kun (anime, 12 dílů)

anotace: Chiyo Sakura jednoho dne sebere odvahu a rozhodne se vyznat lásku klukovi, kterého už dlouho obdivuje. Neví ovšem, že on je kreslíř mangy a její slova si tudíž vyloží trochu jinak- začne si myslet, že chudinka Sakura je fanynkou jeho knih. A tak naše hlavní hrdinka dostala místo odpovědi autogram a po slovech "chci s tebou být napořád" pozvánku ke spolupráci... Tak se Sakura přidá k Nozakimu a začne mu pomáhat s mangou. Jak se bude jejich vztah vyvíjet? Všimne si někdy trošku svérázný Nozaki, že Sakuru více než jeho mangy zajímá on sám?

(soupis mých dojmů a hodnocení)

Omlouvám se za zmatek, ale připadalo mi vhodné trošku si proházet můj obvyklý systém hodnocení, myslím, že takhle to bude lepší.

příběh: Podle anotace to nevypadá nic moc a když jsem si pouštěla první díl, byla jsem zrovna v takové té náladě na pozitivní školní roztomilosti, takže jsem očekávala tuctovou školní komedii. Po prvním díle ten dojem zůstal. Ovšem, jak díly plynuly, nějak mě to chytilo. To asi kvůli té labužnické parodii na různá klišé školních komedií a spisovatelským narážkám. To mě dovedlo k názoru, že GSN si lidé, kteří nepíšou povídky ani nekreslí komixy, prostě nemůžou naplno vychutnat. Strasti okolo vymýšlení zápletek a postav, popis pro nepisálka nepochopitelného vztahu pisatele ke svým postavám a k vlastnímu dílu, to bylo možná to, co pro mě tuto školní komedii tak okořenilo.

Jinak, je pravda, že děj ve vcelku epizodní a moc se ani "dějem" nazvat nedá, protože se tam docela nic neděje- sledujete Nozakiho tým při příhodách, které se jednomu stanou, když se pokouší nakreslit dobrou romantickou mangu, a jako třešničku na dortu taky ultrablbou Sakuru, jak se dvanáct dílů marně snaží vyznat své city ještě tupějšímu Nozakimu. Ale upřímně, když od toho nečekáte víc, zjistíte, že ono je to překvapivě dobré- takové plynulé a osvěžující, a taky, protože děj v podstatě neexistuje, nemůže mít ani díry a slabá místa, že ano...

Velkým plus tohoto anime je, že na rozdíl od velké většiny "konkurence" stejného žánru, má opravdu pevně vytyčené téma a toho se drží- díky tomu vznikají opravdu, opravdu, opravdu bizardní situace, které jsou ve většině případů vcelku vtipné, nikoli trapné. Navíc se člověk alespoň dozví, jak složitě vzniká manga.

Tím jsem se chtěla dostat k tomu, že tohle anime je vážně komedie, až někdy parodiální- staví většinu žánrových klišé úplně na hlavu, ani trochu nebere vážně samo sebe. Já mám na to takový neutrální názor, ale jedince se smyslem pro humor by to mohlo potěšit.

Co se týče romantiky, no... Když se chcete dívat na anime ze školního prostředí, asi očekáváte nějakou srdceryvnou slaďárnu, že? Já ji čekala taky. Ne, já si ji přímo přála. Jenže ona nepřišla... Respektive, ne ta vyřčená. Za to té nevyřčené tam bylo hory, zejména mezi některými vedlejšími postavami, což sentimentálního diváka jistě potěší.

postavy: Na poměry školních komedií jsou postavy GSN dosti promyšlené a barvité. Všechny jsou nádherně, ale vážně nádherně šílené. Mají svou osobnost, své zvláštnosti a cíle. Naprosto všechny se mi zdály oblíbitelné. Jen ta Sakura mi moc nepřirostla k srdci, ale nevadila mi. Za to hlavní hrdina, Nozaki, si mě rozhodně získal. Ale to asi proto, že jakožto pisálek občas přemýšlím přesně jako on (ale to asi většina psavců).

hudba: Tohle anime má pro mé uši jednoduše drásavý ending, ale opening, to už je jiná liga. Ta písnička je z devadesáti procent kytarová, po textové stránce krásná (přímá, ale jaksi roztomilá, protože má nejen pár vážně hezkých vět, ale je celá jako vystřižená z monologu nějaké rádoby ledabylé, rádoby protivné a nesmělé postavy- což je sice klišé, ale přiznejme si to, v koutku srdce snad všichni takové postavy zbožňujeme), prostě, světe div se, ona je poslouchatelná. Občas si ji pustím k psaní. (dávám odkaz na celou verzi, protože k verzi přímo z anime jsem nenašla anglické titulky)

kresba: Toto poměrně zbrusunové anime z roku 2014 má absolutně, absolutně překrásnou kresbu postav- takovou nepřehnanou, koukatelnou. I prostředí je nakreslené hezky.

závěr: Pokud hledáte něco lehkého na odreagování, GSN bude nejspíš to pravé. Sotva byste našli lepší školní komedii, obzvláště jste-li pisálci. Navíc to má hezkou kresbu a hudbu. Nicméně, jak už jsem se zmínila, kdo hledá děj, musí o dům dál. Tenhle seriál jsem si oblíbila a moc mě bavil, ale že by to bylo zlomové anime mého života, to nemůžu říct.

čísla: 9/10 (přeci jen...s absencí děje bych se v tomhle případě smířila, protože upřímně, v takovém příběhu by děj spíše překážel, ale ten konec kočkopes mě nutí strhnout celý bod)

kde sehnat?- Kdo hledá na Shirai, najde. Překlad ujde. Dále to má rozpracováno i NGFailsub, jenže tam je překlad bohužel pozastaven, takže jsem to i já zcela nevlastenecky musela zhlédnout na Shirai.

Obrázky! (opět jsem vybrala gify- jednoduše proto, že se lépe shánějí. Kdyby s nimi měl někdo nějaký technický problém- nechtějí se zobrazovat nebo tak něco, prosím, nahlaste mi to)